7 Vochtverlies

Genoeg drinken is van groot belang. Of het nu zomer of winter is, of als je een lange of korte rit maakt.

Door genoeg te drinken zorg je ervoor dat: 

» Het vochtverlies beperkt wordt,
» Voedingstoffen worden af- en aangevoerd, 
» Aafvalstoffen worden af- en aangevoerd.

Te weinig drinken gedurende inspanningen heeft uitdroging tot gevolg. Door te zweten houdt je lichaam de temperatuur op peil. Tijdens inspanningen verliest je lichaam door transpiratie veel vocht. Bij een zware inspanning kan je lichaam wel 1 a 1,5 liter vocht per uur verliezen. Het is logisch dat je meer vocht verliest naarmate het warmer is, maar tijdens de winter merk je nagenoeg niet dat je transpireert.

Test450x235

#Wintermarathon #CyclingLemelerveld #DeBoombouw #Toertocht #MTB

1 Voorinschrijving

Op 24 februari 2019 wordt De Boombouw Wintermarathon verreden. Deze super uitdagende, Extra Goed Geregeld, toertocht voert je door het schitterende Sallandse rivieren- en heuvellandschap van Regge en Vecht, Lemelerberg en Sallandse Heuvelrug. De toertocht kent 3 afstanden: 100+, 75 en 55 kilometer.

Het is vanaf nu al mogelijk om je in te schrijven voor De Boombouw Wintermarathon. Dat scheelt bij de start veel tijd. Je kunt je inschrijven via de website van FietsSport.nl. Na inschrijving en betaling ontvang je een email ter bevestiging. Op de email staat dan een barcode. Print deze email en neem die (en/of je NTFU, KNWU of VWB pasje) mee naar de tocht.

Laat dan bij de "Scan&Go Inschrijving"-tafel de email of je pasje scannen en je kunt meteen de tocht gaan rijden. Nu al inschrijven? KLIK HIER!
(Je moet wel geregistreerd en ingelogd zijn op de website van FietsSport.nl)

voorinschrijvingFietsSport

 

#Wintermarathon #CyclingLemelerveld #DeBoombouw #Toertocht #MTB

#fc3424 #5835a1 #1975f2 #2fc86b #fcloc9 #eef11249 #250514055903