Genoeg drinken is van groot belang. Of het nu zomer of winter is, of als je een lange of korte rit maakt.

Door genoeg te drinken zorg je ervoor dat: 

» Het vochtverlies beperkt wordt,
» Voedingstoffen worden af- en aangevoerd, 
» Aafvalstoffen worden af- en aangevoerd.

Te weinig drinken gedurende inspanningen heeft uitdroging tot gevolg. Door te zweten houdt je lichaam de temperatuur op peil. Tijdens inspanningen verliest je lichaam door transpiratie veel vocht. Bij een zware inspanning kan je lichaam wel 1 a 1,5 liter vocht per uur verliezen. Het is logisch dat je meer vocht verliest naarmate het warmer is, maar tijdens de winter merk je nagenoeg niet dat je transpireert.

Tijdens de verkenning van het parcours is door een van de rijders een hoogteprofiel gemaakt. 

In het hoogteprofiel is goed te zien dat er in de eerste 20 kilometer al flink geklommen moet worden. Na een relatief wat vlakker stuk kunnen de echte kuitenbijters nogmaals flink aan de bak. De 100+ kilometer rijders zijn dus gewaarschuwd: Niet alleen moet er een afstand van 100+ kilometer overbrugt worden, ook zullen de nodige hoogtemeters bedwongen moeten worden!!!

100+ KM >> 1022 hoogte meters
75 Km >> 756 hoogte meters
55 Km >> 493 hoogte meters

Hoofd Sponsor 

Sub Sponsors 

Twitter 

#fc3424 #5835a1 #1975f2 #2fc86b #fcloc9 #eef11249 #250514055903